LullaMe Sweden

Frakt och returer

Dessa leveransvillkor gäller för köp i LullaMes nätbutik, www.lullame.com.
När kunden gör en beställning godkänner han/hon samtidigt gällande bestämmelser och villkor.
Nätbutiken ägs och drivs av Familings Oy/LullaMe, Kuortaneenkatu 2, 00510 Helsingfors. Organisationsnummer 2626348-2.

Beställning
  1. Lägg vald produkt i varukorgen.
  2. Du kan göra ändringar i varukorgen genom att lägga till/ta bort varor. På samma sida kan du beräkna fraktkostnaden (fraktkalkylator). Sedan klickar du på knappen ”Gå till kassan”.
  3. Fyll i dina kontaktuppgifter och utnyttja eventuella rabattkoder. Klicka på knappen ”Fortsätt till leveranssätt”.
  4. Välj leveranssätt. Klicka på knappen ”Fortsätt till betalningssätt”.
  5. Välj betalningssätt och faktureringsadress. Klicka på knappen ”Slutför din beställning”. Du omdirigeras nu till ett säkert betalsystem där du kan genomföra betalningen.
  6. Så snart du betalat kommer din beställning att på automatisk väg gå till behandling och du kommer att få en beställningsbekräftelse via e-post. Kontrollera att uppgifterna i orderbekräftelsen är korrekta.
Leveransställe

Vi levererar våra produkter till de flesta länder i världen. Användaranvisningarna är på engelska, svenska och finska. Genom att beställa en produkt/flera produkter från vår butik bekräftar du att du förstår minst ett av dessa språk.

Leveranstid

Vi har som målsättning att överlämna beställda produkter för frakt samma dag som beställning görs eller under påföljande affärsdag. Vi eftersträvar att under alla omständigheter – med hänsyn till leveranssätt – leverera din beställda produkt senast 7 dagar efter mottagen betalning. Om en beställning blir allvarligt försenad har du rätt att göra avbeställning.

Leveranssätt

När det gäller våra rogivande babymadrasser använder vi UPS som transportör. Vi skickar försändelser med låg vikt som brev (nappar och babylindor) och paket (kuddar) med Posti. 

UPS Express Saver
Vid inrikes försändelser och vissa långdistansfrakter anlitar vi UPS Express Saver. Försändelser skickas till kunden inom 1–2 affärsdagar beroende på destination. Du får ett e-postmeddelande så snart din beställning har gått till frakt. UPS gör tre försök att leverera produkten till mottagaren. Därefter återsänds produkten LullaMe.

UPS Standard
När det gäller försändelser inom Europa anlitar vi UPS Standard service. Försändelser skickas till kunder inom Europa inom fem arbetsdagar beroende på varifrån den skickas och destinationen. Du får ett e-postmeddelande så snart din beställning har gått till frakt.

UPS Express
När det gäller internationella försändelser anlitar vi UPS Express service. Försändelser skickas till kunder i Europa inom en affärsdag och till övriga destinationer inom 2–3 affärsdagar. Du får ett e-postmeddelande så snart din beställning har gått till frakt.

UPS leveransvillkor, leveranssätt och tider kan ändras och vi bär inget ansvar för deras korrekthet. Kontakta din lokala UPS-representant för mer information.

Avhämtning på kontoret i Helsingfors
Du kan hämta dina produkter kostnadsfritt på följande adress: Kuortaneenkatu 2, 00510 Helsingfors. Normalt kan avhämtning göras mån–fre, kl. 10.00–15.00. Vill du avhämta på annan tid kan du kontakta kundtjänst på info@lullame.com för att kontrollera att vi finns på plats när du tänker komma.
När du ska komma för att hämta din beställning, ring vår kundtjänst på nummer +358 40 708 2001.

Fraktkostnader

UPS Express Saver
11–33 kg: Kostnadsfri inom hela Finland, returfrakt ingår.
11–22 kg: 150 EUR till vissa länder utanför Europa.

UPS Standard
11–22 kg: Kostnadsfri inom hela Sverige, returfrakt ingår.
11–22 kg: 29,30–55,00 EUR till Europa beroende på destination. För att få uppgift om exakt pris till önskad destination, använd menyn ”Beräkna fraktkostnad” längst ner på sidan Varukorg.

UPS Express
11–22 kg: 67,90–219 EUR världen över beroende på destination. För att få uppgift om exakt pris till önskad destination, beräkna med menyn ”Beräkna fraktkostnad” längst ner på sidan Varukorg.

Posti (Finland)
Brev (för nappar, swaddler) 3,90 EUR.
Paket (för kuddar) 9,90 EUR.

Angivna produktpriser är inklusive moms, för närvarande 24 %.

Spårning av försändelser

När vi har behandlat din beställning och lämnat den för att fraktas får du en leveransbekräftelse och ett spårningsnummer via e-post. Du kan på så sätt följa din försändelse genom att ange spårningsnumret i UPS system för spårning av försändelser.
För att spåra ett paket (kudde) med Posti får du ett leverans-ID via e-post. Brevförsändelser kan du emellertid inte spåra med Posti.

Betalningsmetoder

Välj det betalningssätt som passar dig bäst.

Med Stripes betalningstjänst kan du betala för ditt köp med kontokort eller kreditkort från VISA, Mastercard eller American Express.

Paypal
När du betalar med PayPal, hänvisas du till PayPals system i avsnittet ”betalningssätt” när du bekräftat din beställning. Logga in med ditt användarnamn och lösenord om du är PayPal-kund och bekräfta sedan din betalning. Om du är ny kund kan du registrera ett PayPal-konto och därefter bekräfta din betalning.

Klarna – betala senare (bara i Finland)
När du väljer Klarna – betalar du i efterhand så att du först får produkten och därefter betalar. Du får en faktura från Klarna med en betalningsfrist på 14 dagar. När du betalar med Klarna omdirigeras du till Klarnas system i sektionen ”Betalningssätt” efter att beställningen bekräftats.

Klarna – dela upp betalningarna (bara i Finland)
När du väljer Klarnas alternativ för uppdelning av betalningarna kan du också välja hur mycket du vill betala under vald månad. Läs mer om Klarnas allmänna kreditvillkor här. När du betalar med Klarna omdirigeras du till Klarnas system i sektionen ”Betalningssätt” efter att beställningen bekräftats.

Prisinformation

Produktpriserna är inklusive moms, för närvarande 24 %. Produktpriserna inkluderar inte fraktkostnader. Betalning görs i euro. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna för produkter och frakt.

Tillbakavisande av beställning

LullaMe förbehåller sig rätten att tillbakavisa en beställning om detta är nödvändigt. I sådana fall returneras betalningen till den person som gjorde beställningen inom 30 dagar.

Force majeure

LullaMe ansvarar inte för dröjsmål som beror på force majeure eller indirekta skador på grund av felaktigheter hos produkter eller försenad leverans.

Ändrade villkor för beställning och leverans

LullaMe förbehåller sig rätten att ändra villkoren för beställning och leverans. Innan beställning ska den person som gör beställningen ta reda på gällande villkor för beställning och leverans.

ÅNGERRÄTT

Du har rätt att returnera eller byta ut produkter inom 14 dagar.

Byte och retur

Du kan returnera produkter om du har fått felaktiga produkter eller om du inte är fullt nöjd med de beställda produkterna. Vi kommer att ersätta dig med ett belopp som motsvarar vad du betalat mot uppvisande av kvitto, eller byta ut produkten mot en annan produkt.
Produkter ska returneras inom 14 dagar från beställningen. Om du vill byta ut eller returnera produkter, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@lullame.com
  • För att få full återbetalning måste produkterna vara oanvända och i samma skick som när du mottog dem. Produkterna ska returneras i sina originalförpackningar.
  • Du ansvarar för en produkt till dess vi mottar den. Vi rekommenderar att du skickar produkten med en transporttjänst som försäkrar produkten upp till hela dess värde.
  • Du betalar fraktkostnaderna vid retur om inte produkterna är felaktiga, skadade eller om produkten levererats i fel färg.
  • Om returen avser produkter som ingår i ett paketerbjudande ska alla produkter returneras. Returer görs till följande adress: Kuortaneenkatu 2, 00510 Helsingfors, FINLAND.

Återbetalning

Vi skickar ett e-postmeddelande så snart din retur mottagits/expedierats.
Om vi godkänner returen kommer betalningen för de returnerade produkterna att återbetalas till det kontokort som användes för betalning och/eller konto hos PayPal/Klarna inom några få affärsdagar.
Om en produkt betalades med ett presentkort återbetalas ett belopp som motsvarar värdet på presentkortet. Alternativt får kunden ett presentkort till samma värde. Presentkort kan inte bytas mot pengar.

GARANTI

Vi lämnar 12 månaders garanti på alla LullaMe-madrasser.
Vi erbjuder reservdelar, reparation eller ersättningsprodukter kostnadsfritt vid fel/defekter på våra LullaMe madrasser inom 12 månader från garantiperiodens början. LullaMe väljer lämplig underhållsservice.

Garantin omfattar:
  • Allt utom en produkts tygdelar av hygieniska skäl.
Vi gör vårt bästa för att tillhandahålla lämpliga tyger till reparationer och/eller reservdelar. Om de inte finns tillgängliga tillhandahåller vi matchande färger. Om det inte är ekonomiskt försvarbart att ersätta skadad del med en reservdel eller att reparera erbjuder vi en ersättningsprodukt eller återbetalning.

Garantin omfattar inte vid:
  • Användning där anvisningarna inte följts.
  • Skada på grund av användning utanför hemmet.
  • Normal förslitning, såsom slitet tyg eller sliten motor, revor i tyget.
  • Avsiktligt vållad skada, missbruk eller vanvård.
  • Ändring av en eller flera produkter där reparation utförts av oauktoriserad serviceverkstad eller användande av icke godkänd reservdel.
  • Fel som inte påverkar produktens funktion.
  • Tillbehör såsom swaddler, sovpåse etc.
  • Förluster på grund av att produkten inte har kunnat användas under den tid kunden väntat på reservdelar eller reparation.
Du kan även beställa reservdelar eller reparation av skador som inte täcks av garantin. Priset fastställs i varje enskilt fall. För beställning av reservdelar, kontakta vår kundtjänst på: info@lullame.com. 

Hittar du inte LullaMe hos din lokala återförsäljare?